Wsparcie administracyjne operatora

Przychodzisz rano do pracy, siadasz wygodnie za biurkiem, bierzesz pierwszy łyk porannej kawy i … okazuje się, że “Internet nie działa”.

Z minuty na minutę atmosfera gęstnieje, a tętno zaczyna wzrastać, bo przecież na serwerze są projekty, które trzeba wysłać, potrzebujesz informacji do wykonywanego tematu, chcesz połączyć się z zarządem itd… Najgorsze, że nikt wokół nie zna przyczyny, wszyscy próbują desperacko poradzić sobie z problemem. Nawet kawa przestaje już smakować.

Dobrze znany scenariusz?

Pewnie nikt z nas nie chciałby wtedy wydzwaniać do “licealnego kolegi, obecnie administratora” (o ile w ogóle takiego znamy) z pytaniem, co mogło być przyczyną lub nerwowo wypytywać znajomych o szybki serwis komputerowy. Przydałby się ktoś, kto przybędzie od razu, na zawołanie. Ktoś, do kogo wykonuje się pierwszy telefon w przypadku awarii. Ktoś, kto kontroluje sytuację i daje poczucie, że sprawa zostanie wyjaśniona. Osoba, która czuwa nad działaniem sieci, nawet gdy teoretycznie wszystko działa poprawnie.

Jest nadzieja!

Jeśli firma, w której pracujesz, zapewniła sobie wsparcie administratora dotyczące sieci lokalnej, możesz odetchnąć – usterka będzie natychmiast zgłoszona, a sprawą zajmie się fachowiec, który z reguły zna się na rzeczy. Nieważne, czy problemem jest źle podpięty kabel sieciowy, czy może poważniej – niewłaściwie działające oprogramowanie: Ty już wiesz, że nie zostajesz z nim sam.

 

 

Akademia Internetu EXTEL BIZNES+ jest niekomercyjnym programem edukacyjnym kierowanym przede wszystkim do kadry IT oraz zajmującej się zamówieniami usług dla biur. O nowych artykułach informujemy poprzez newsletter. Napisz do nas